Etusivu         Tytöt         Pojat         Myydään

torstai 21. helmikuuta 2013

Personal trainer Leo

Annetaan Leon itsensä olla tällä kertaa äänessä:

"Olen havainnut, että mamman kunto on romahtanut pahasti sairaslomani aikana. Onhan se saanut toki kävellä kanssani parhaimmillaan useammankin kerran päivässä, ja tietääkseni se on (senkin törkimys!) ratsastanut myös muita hevosia. Mutta eihän se tietenkään ole sama kuin minun kanssani.

Kas kun minä otan tämän opetusmestarin homman vakavasti. Mielestäni työnkuvaani kuuluu, että "otsasi hiessä pitää sinun ratsastusta oppimaan". Ei ihminen voi oppia nätiksi ja tasaiseksi ratsastajaksi, jos pääsee aina liian helpolla. Minä olen valinnut erityisesti sen taktiikan, että pompotan etenkin ravissa niin hurjasti, että ihmiset saavat ihan tosissaan harjoittaa syviä vatsalihaksia ja selkälihaksia. Se tekee niille paljon parempaa kuin mitkään pilatekset. Ja sitä kautta ne ehkä oppivat jossain vaiheessa pitämään jalkansa ja kätensäkin kurissa. Onneksi minulla on reilun kaverin luonne ja vahva selkä - ei sitä ehkä muuten jaksaisi.

Olen nyt tarkkaillut sivusta kun mamma on ulkoiluttanut yhtä Assia. Suhtaudun tähän kovin ristiriitaisesti. On tosi hirveää, kun mamman huomio jakaantuu toisaalle. Samalla kuitenkin täytyy tunnustaa, että olen ihan pikkuisen ihastunut siihen Assiin, ja ollut koko sen ajan kun se on ollut meidän tallilla. Sen läsnäollessa haluan näyttää aina vain parastani. Olen ollut todella onnellinen, kun nyt sairaslomalla Assi on antanut välillä maistaa heiniä ja porkkanoita karsinansa edestä ja kerran me jopa ihan vähän pussattiin. Mutta se on kyllä aika äksy muija, pitää olla varuillaan. Se on Belgiasta. Niistä ei aina oikein ota selvää.

Mutta mihinkäs jäinkään? Niin, mamman ja Assin ratsastus näyttää valitettavaa kyllä sivustakatsojan silmään aika mukavalta. Mutta se on ihan erilainen kuin minä: liikkuu todella tasaisesti, askeltaa pienemmin ja sen lisäksi on vähän mukavuudenhaluinen. Kun se tietää tehneensä oikein, se on jo ihan valmis lopettamaan treenit. Ja nythän on niin, että runsaan viikon päästä mamma pääsee kai jo minunkin selkääni. Täytyy vähän pudottaa sitä maan pinnalle, kun se on päässyt liian helpolta. Meinaan, että minun kyydissäni kyllä hölskyttää enemmän. Ja koska edellisestä hammashoidostani on vähän aikaa, en varmaan viitsisi niitä kuolaimiakaan kovin kauan pitää.

Niinpä minä olen tehnyt liikkumislakon. Nämä kävelyt ja juoksutukset alkavat aika tosissaan pänniä. Jolkotan sentään kohteliaasti jonkin aikaa - olenhan sentään todella hyvin kasvatettu hevonen! - mutta sitten jään seisoskelemaan paikalleen tai tutkimaan jotain maneesita löytyvää esinettä. Ja silläpä saan mammaan liikettä. Se höpöttää, juoksee, heiluu ja hyppii kuin hullu ja esittää välillä myös pieniä juoksu- tai hyppyliikkeitä. Se on ehkä sitä zumbaa? Jos näyttää, että siltä alkaa katketa verisuoni päästä, suostun vähän liikehtimään. Eilen kentällä se joutui tekemään aika rankasti töitä, kun jökötimme molemmat melkein mahaan asti yltävässä hangessa. Se heitteli minulle lumipallojakin, mutta en minä niitä osannut oikein takaisinkaan heittää. Juostiin kuitenkin vähän yhdessä. Vein mamman sitten nopeasti takaisin talliin, kun sille tuli väsy. Ja minulle heinät.

No kerran kyllä minullakin lipsahti treenaamisen puolelle. Mamma kuuntelee radiosta yleensä ihan huonoa musiikkia, mutta yhtenä iltana tuli sellainen biisi, että minunkin piti nostaa korvat oikein pystyyn, höristä ja nostella etujalkoja korkealle ravissa, kun se oli niin kiva. Tämmöinen se oli - tykkäättekö tekin? Kaikki olisi ollut vieläkin täydellisempää, jos ihana Assi olisi ollut katsomassa. Olisin voinut kuiskailla sillekin, että "girl, look at that body..."




Kun me tällä tapaa treenataan yhdessä vielä viikko, ei mammalle ja sen olemattomille vatsalihaksille ole ehkä niin paha järkytys aloittaa taas meidän yhteiset ratsastustreenit?

2 kommenttia:

  1. Oi ja voi Leo, oletpas sinä kohtelias Herra! Kyllä saa mammasi olla ylpeä hevosestaan - ja vähän hävetä, kun muilla hevosilla on mennyt ratsimaan! ;)

    (Onnea rakkautesi kanssa. Naiset, etenkin belgialaiset, voivat olla joskus tosi hankalia.)

    VastaaPoista
  2. Voisin tehdä teille uuden bannerin jos haluat?:) Ota yhteyttä sähköpostilla-> saara-liimatta@hotmail.com

    VastaaPoista