Etusivu         Tytöt         Pojat         Myydään

maanantai 2. kesäkuuta 2014

Jonkun muun housuissa


Minulla on yksi housumalli, joka istuu hyvin - Pikeurin Lucinda. Omistan niitä kahdet: tummansiniset ja tummanruskeat. Talvella ostin pitkän harkinnan jälkeen myös paljon kehutut softshell-housut. Ne ovat B Vertigon. HIHSissä oli hyvä tarjous housuista, ja täytyy sanoa, että olen ollut positiivisesti yllättynyt sekä housujen ulkonäöstä että kestävyydestä ja laadusta. Pitkään on kuitenkin kaiverrellut mielessä, että haluaisin myös jotain rohkeampaa. Pitäähän klassisen asiallisesti pukeutuvan tädin joskus jossain repäistä? Pari vuotta sitten näin Cialla ihanat kirkkaansiniset housut, ja siitä se ajatus sitten lähti. Koska en kuitenkaan yrityksistä huolimatta ole löytänyt Lucindoja toivomassani värissä, olen yrittänyt etsiä muita vaihtoehtoja. Nämä B Vertigon housut ovat ne, jotka oikeasti haluaisin. Ja kyllä, ne ovat joka paikassa loppuunmyydyt. Jotain muuta piristystä pitäisi löytää kesäksi.
 
Keväällä Hööksin kuvastossa odottivat maastokuvioiset kauheudet. Vai olisivatko ne sittenkään kauheat? Olisiko niissä vain sopivasti kontrastia muuten asialliseen tallipukeutumiseen? Noloa tunnustaa, mutta ajatus alkoi kiehtoa enemmän ja enemmän. Sairaan makeet, sanoi perheen eräjorma. Valitettavasti/onneksi housujen lähempi tarkastelu myymälässä osoitti niiden olevan erittäin kehnolaatuista trikoota. Hei hei housut! 
 

Mutta varmastihan on olemassa erilaisia vaihtoehtoja? Kyllä! Tänä keväänä näyttävät kaikki valmistajat pistävän parastaan erilaisten kuvioiden suhteen. Citycamoa pienillä pinkeillä koristeilla (Equi-Theme):

 
Ja sama blingeillä ja kiiltonahkalla (Euro-Star):
 
Sama sinisenä (varmaankin ratsastukseen öisessä viidakossa?):
 
 
Viidakkoon voi ottaa myös hillityn farkku/kulta/leopardiyhdistelmän. Karkottaa varmasti kaikki lähiseudun sapelihammastiikerit! (PK Sportswear. Mallin nimi on Total Eclipse. No todellakin!)
 
 
No hyvä on, palataan asialliseen farkkulinjaan sitten! Äidin ei tarvitse nyt muistuttaa, että minulla taisi olla jotain tämän tapaista jalassani joskus teininä. Silloin oli kyllä farkuissa muotia leveät lahkeet. (Harry's Horse)
 
Farkkua ja ruusua, kaikkea yhdessä. (HKM)
 
 
No mutta onhan se kiva, että Black Horsen pitkiä kalsareitakin saa nyt näköjään kokopaikoilla! (Euro-Star)
 

 

 
 Sama vielä käytännöllisenä vaaleana. Olin kuvitellut, että Euro-Star on vähän konservatiivinen keski-ikäisten tätiratsastajien suosikkimerkki?



Mitä sanoo vakiolukija M: tiedän sinun puhuneen tällaisista vuosikaudet! Nyt niitä saisi - harmi, että hukkasit ne hevosen kultaiset bootsit... (Horka)


Tämä vetää kyllä sanattomaksi. Pikeur, voi Pikeur! Mitä oletkaan mennyt tekemään?








Runsaat pari viikkoa sitten tuli asioitua lempikaupassani Lohjan K-maataloudessa - juuri silloin kun siellä oli -30 % alennus kaikista hevostavaroista. Samaan aikaan paikalle osunut tallikaveri yritti suositella minulle jotain hillittyä leopardikuviota, joka kuulemma ihan oikeesti voisi sopia minulle hyvin. Olin kuitenkin jo iskenyt silmäni johonkin muuhun, ja sinnikkäästi pinkaisin sovituskoppiin kaksi minuuttia ennen sulkemisaikaa. Arvatkaapa, millaisilla villeillä trendikkäillä housuilla aion tänä kesänä ratsastella...

19 kommenttia:

  1. Ei herran jee. Sata salamaa iskee tulta ja Spaceman, I always wanted you to go into Spaceman. Nämä mulla soisi päässä, jos ratsastaisin noilla kaksilla vikoilla. Mutta veikkaan noita Equi themen tyttö joka kävi intin housuja. Jos sulla oikeasti on ne niin olen kyllä kateellinen. Ne on varmaan aika hienot! Kuvia vaadin mä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katsotaan, millaisia kuvia tulee ja mistä ;) Kahdet viimeiset ovat kyllä ihan käsittämättömän hirveitä...

      Poista
  2. Tulin siihen lopputulokseen, että olen itse kovin konservatiivinen, kun avasin Hööksin kevätkuvaston ensikerran. Se olikin vielä aika lievää, kun sen jälkeen tuli plärättyä samoja Pikeurin ja Euro-Starin kuvastoja... Järkyttäviä, mummoverhot ja muut printit päässeet valloilleen. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmettelen myös, kuka näitä kuoseja on oikein kehittänyt - ja kuka niitä aikoo käyttää?

      Poista
  3. Haha, mun täytyy kyllä korjata, että mä en ole täti saatika konservatiivinen, ja ainoat oikeat housut ovat eurostarit ;)

    Mutta joo. On noi kamalia, suurin osa :D

    (Mun mielestä sielä ei ollut juurikaan villejä trendihousuja - paitsi KLn pinkit ja turkoosit sekä yhdet ruusukuvioiset housut? Nyt kuvia kehiin!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm, eurostareja on ihan kivojakin, mutta minun mielikuvat ovat kai iskostuneet erään espoolaisen hevosliikkeen alehyllystä, josta samat, varmaan yli 10 vuotta hyllyssä odottaneet jo vähän tunkkaiset housut löytyvät joka kerta takuuvarmasti uudelleen.

      Olihan siellä nuo ihanat Pikeuritkin, oikein mallinuken päällä ;)

      Poista
  4. Woah....itsekin Pikeurin nimeen vannovana totean kyllä että pysyttelen tummansinisessä ja harmaassa...todella konservatiivia,tiedän...nuo kirkkaansiniset housut ovat kyllä mageet...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Värit voivat olla kivoja, mutta yleensä yksi väri kerrallaan!

      Poista
  5. Mihin (ratsastus)maailma on menossa?! :D

    VastaaPoista
  6. Oumaigaad. Mä oon just vasta tottumassa ajatukseen, että ratsastushousut vois olla jotain niinkin rohkeata kuin punaiset. Tykkään edelleenkin esimerkiksi ruudullisista ratsihousuista, mutta niitä ei oikein edes saa mistään. Taidan olla ainakin viisi vuotta ns. muodista jäljessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en usko, että se mahdollinen jäljessä oleminen edes haittaisi tässä asiassa...

      Poista
  7. Nuo kukkakuvioiset tai Euro-Starin pelottavat persikan väriset luomukset jalassa mä näyttäisin jollekin niin järkyttävälle täti-moonikalle, jonka läskit tursuaisi vaan saappaan varresta. Uh!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noh, et sinä nyt varmaan mihinkään tursuisi, mutta Ruunan reaktio voisi varmaan olla näkemisen arvoinen :D

      Poista
  8. M sanoo Ziisus! Jotenkin ei tuu mieleen yhtään tilannetta, jossa noita lurex-pöksyjä voisi käyttää... Onkohan ne paarmankestävät? :D Ihan(an) kauheita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    2. Eli kohta tapetaan metsäneläimiä nauruun Kiljavan metsissä, paarmankarkotushousut jalassa?

      Poista
  9. Moikka! Olen Kessin kasvattajaperheestä eli Koskisen Katin tytär ja olen iloinen, että löysin blogisi. Hienoa, että Kesävarsa on päässyt näin hyvään ja rakastavaan kotiin! :) Voin arvata, että on sinulle ollut melkoinen lottovoitto löytää Kessi, niin persoonallinen ja sosiaalinen hevonen. Luonne ihan täysi kymppi! Innolla jään seuraamaan teidän kuulumisia. Paljon rapsutuksia Kessille ja onnea yhteiselle taipaleellenne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Ihanaa kuulla sinusta. Sinä olet siis ilmeisesti se, joka Kessi -nimenkin on keksinyt? Hän on kyllä persoonallinen ja ihana, ja minustakin olisi mukavaa, että jäät seurailemaan kuulumisia.

      Poista