Etusivu         Tytöt         Pojat         Myydään

lauantai 17. toukokuuta 2014

Kessin päiväkirjasta

Hei kaikille lukijoille!
Ei tuo mamma ehdi oikein kirjoittaa, niin minun pitää varmaan vähän tuurata. Pikkuisen vaikeaa on käsitellä näppäimistöä kavioin, mutta yritetään edes. Ehkä tästä tulee samanlainen hittiteksti kuin aikaisemmankin vieraskirjoittajan tuotos  - ja sekös mammaa sitten harmittaa!
(Toim.huom: Blogin kautta aikojen suosituin teksti on Herra Ekonoomin kynästä lähtenyt Hevostraileri Saksasta. Yritä tässä tehdä mietittyä kaunokirjallista tekstiä, kun toinen sylkäisee hetkessä pitkän vuodatuksen jäsentelemätöntä faktaa ja räjäyttää sillä lukijapotin...)

Olen nyt noin puolitoista kuukautta treenannut mamman ja Ison Pomon kanssa. Niistä on tullut ihmeellisen arkoja aikaisempaan verrattuna. Ehkä niitä pelottaa, kun ne ovat jo täti-ikäisiä. Nimittäin minä en saa yhtään juosta lujaa, se kielletään heti. Hiljaa hissutellaan vaan menemään. Ensiksi luulin, että se on vain kevyttä hölköttelyä, mutta kyllä se ottaa lihaksiin ja oikeastaan tosi paljon! Paljon enemmän joutuu miettimään, mihin jalkansa asettelee ja miten liikkuu. Kesti vähän aikaa, mutta sitten tajusin, että niiden paksut ahterit hetkuvat todella paljon vähemmän selkääni vasten kun en vedäkään itseäni ihan pitkäksi vaan otan takajalat alle ja nostan etuosan ylös. Ihmeen helpolta tuntuu. Samoin kuin se, että vähemmän ne kiskovat suusta, jos en laitakaan turpaa ryntäisiin vaan se saa olla ihan rennosti eteenpäin. No, onhan se paljon kivempaa itse asiassa jopa nähdä, mihin on menossa! Kyllä minä varmasti yritän jatkaa tällä tavalla, kun sen kerran opin, vaikka aikaisemmin onkin tehty ihan toisin. Ihme touhua. No, jospa tämä on pilatesta, joogaa tai joku muu uusi trendilaji?

Tällä viikolla Iso Pomo antoi jo mammankin laukata! Se on varmaan minun talviloman aikana salaa harjoitellut jossain, koska nyt sillä pysyi jo pylly penkissä eikä se hetkunut löysästi ympäriinsä niinkuin aikaisemmin. Kovasti ne väittävät, että ero johtuu siitä, että minä muka nyt kulkisin eri tavalla. Eivät vain myönnä omia vikojaan, pah! Mutta kivaa se oli.

Kuulemma minä olen nykyisin jo melkein puhdas koko ajan. Se varmaan tarkoittaa sitä, että mamma edelleen harjaa minut vähän huonosti. Eilenkin oli korvaan jäänyt iso mutalaikku, ja se on mielestäni tosi noloa. Ilmeisesti harjausta onneksi vahditaan, kun minulla on nykyään oma päiväkirja, ja siihen on kirjoiteltu paljon kuluneina viikkoina siitä, olinko puhdas vai en. Harjaaja on varmaan kehittynyt, koska nyt on kirjoiteltu enemmän vain sellaista, että "hyvä" ja "tosi hyvä". Välillä tosi isoilla kirjaimilla. No yhtenä päivänä oli kyllä kirjoitettu, että "Sanna illalla parempi". Eli olen siis ihan oikeassa siinä, että sekin ehkä joskus saattaa oppia.

Mitäs muuta kuuluu? Ai niin, sain uuden kaverin. Iso Pomo päätti, että minun ei tarvitse enää mennä tarhaan sen ilkeän tamman kanssa, joka aina kiusasi minua. Nyt minulla on sellainen pienempi nuori neiti uutena kaverina. Se onkin tosi kiva. Erityisen kivaa on se, että se suostuu olemaan minulle tyynynä kun nukun päiväunet. Laitan aina kaulan ja pään sen selkään. Siinä on kiva torkkua auringonpaisteessa. 

Sen lisäksi minua vastapäätä käytävälle on muuttanut aika ihana mies! Yritän katsella sitä aina tosi merkitsevästi ja kun minua talutetaan käytävällä, käyn aina ruokakupin kohdalta vähän tutkimassa, haluaisiko se vaikka vähän pussailla. No ei ole oikein halunnut, ja minua harmittaa. On välillä lipsahtanut vähän lohtusyömisen puolelle...

Mistä tulikin mieleen, että nyt tulee aamuheinät. Lopetan kirjoittamisen siksi tähän. Mukavaa viikonloppua!

Minä tiedän kyllä, että näissä on sisällä RUOKAA!! Mutta voisiko joku kertoa, miten saan sen sieltä ulos?


4 kommenttia:

  1. "Kuulemma minä olen nykyisin jo melkein puhdas koko ajan. Se varmaan tarkoittaa sitä, että mamma edelleen harjaa minut vähän huonosti." Naurua vedet silmissä :D Ja lohtusyöminen, se on tuttu juttu täälläkin! Tsemppiä vastapäisen asukin viettelyyn! ;)

    VastaaPoista
  2. Kessillä on selkeästi sana hallussa :D Eiköhän se vastapäisen karsinan asukki noin hurmaavalle ladylle ennemmin tai myöhemmin lämpene :)

    VastaaPoista