Etusivu         Tytöt         Pojat         Myydään

perjantai 14. helmikuuta 2014

Kessin ja Charlyn ystäväkirja

Hyvää ystävänpäivää kaikille karvaisille ja vähemmän karvaisille ystäville! Jillan Torsten ja Into haastoivat kaverinsa vastaamaan koululaisten ystäväkirjaan. Annan siis tänään puheenvuoron Challelle ja Kessille.

Nimi
Kessi, Kessi Kenguru, Kössi, Kesseli

Ikä
Kesällä täytän 11.
Kansalaisuus
Olen suomalainen, siis sellainen ävhhh wwwee pee. Tätä on kyllä pikkuisen vaikea käsittää, kun sekä isä ja äiti ovat saksalaisia. Mutta mää oon ehta Tamperelaanen ja tykkään Tapparasta. Se oliskin hiano kansalaisuus - aito ja alkuperäinen Pyynikin Puoliverinen!

Isä, äiti, sisarukset
Iskää en ole koskaan nähnyt, mutta se on kuulemma ollut komea ulkomaalainen. Onkohan äiti ollut vähän kevytkenkäinen, kun meillä kaikilla sisaruksilla on eri isät? Minulla on siis isoveli Arttu ja kaksi pikkusiskoa. Arttu ja minä asuttiin äidin kanssa kun oltiin pieniä. Sitten kun me lähdettiin maailmalle, muutti äiti uuteen kotiin ja sai pikkusiskot. Viivi-sisko on heittäytynyt jo teiniäidiksi, sillä on omakin pikku tytär. Äiti ja sisarukseni ovat saaneet nimensä autojen mukaan, mutta minun nimeni tulee hanaviinistä. Epäreilua!

Iskän kautta mulla on monta sataa siskoa ja veljeä, voitteko kuvitella! Isä on kai jonkinlainen julkkis siellä Saksassa. Se on tehnyt vaikka mitä. Lähinnä kouluratsastuksessa se on ollut hyvä, mutta osaa hypätäkin ja tehdä ihan kaikkea. No eniten se on kai tehnyt kuitenkin lapsia, ja siinä se on ollut jonain vuonna ihan Saksan paras.
Äiti on nuorena hypännyt ja siitä mekin Artun kanssa aloitettiin. Ei olla ihan itsemme korkuisia hypätty, mutta aika korkeita kuitenkin. Ihan pieninä me ollaan kaikki käyty paljon sellaisissa jutuissa, mitä varten meitä pestiin ja puunattiin monta päivää ja sitten me käytiin vaan jossain kehässä kävelemässä ja vähän ravaamassa ja lähdettiin sitten kotiin. Se oli vähän ihme touhua. Eniten mä kuitenkin melkein tykkään tästä kouluratsastuksesta, kun siinä saa näyttää ihan parastaan, jos mamma ei sössi kaikkea minun puolesta.

Jouhien väri
Kastanjanruskea, ja joukossa ihan selkeitä punaisia raitoja. Mamman kanssa on ollut puhetta, että ensi kesän kisaradoilla meidän hiukset tulee olemaan ihan sävy sävyyn!

Mistä pidän
Kaikesta ruoasta. Mammasta. Siitä miehestä, joka tulee välillä mamman mukana tallille ja antaa namia ja paijaa. Harjaamisesta, erityisesti pään harjaamisesta. Meidän tallin isosta pomosta, joka ratsastaa minua välillä. Siitä, että saa käydä kisoissa ja ihmiset katsovat minua ja taputtavat.

Mistä en todellakaan pidä
Lääkäreistä! Mieslääkäreistä!! Erityisesti ulkomaalaisista mieslääkäreistä!!!
Lempiruoka
Elän syödäkseni! Kaikki käy, mieluiten isoina annoksina.
Lempiväri
Sininen ja valkoinen. Kumpikin käy, mutta kaikkein kivointa olisi, jos ne olisi yhdessä.
Sellainen fuksianpinkki on kanssa aika kiva.

Harrastukset
Olisko tämä kulinarismi jonkunlainen harrastus? Emmää muuten oikein mitään tee. Tai opetan siis kyllä tuota mammaa ratsastamaan. Sitten tykkään kanssa kuluttaa sen rahoja, sekin on kai harrastus?
Lempikouluaine
Ruokatunti, kotitalous ja liikunta.

Isona musta tulee
toivottavasti koemaistelija Biofarmille! Sitten haluan päästä mahdollisimman aktiivisesti tekemään kaikkea tuolla kisapuolella, se on niin kivaa päästä uusiin paikkoihin!

Toisaalta voisin olla myös sellainen tyttöteekkari. Olen teknisesti kovin lahjakas. Oman karsinanoven avaaminen ja erilaisten lukkojen aukominen (välillä taidolla, välillä väkivallalla) ovat erikoistaitojani. Osaan myös hyvin delegoida, eli olisin hyvää työnjohtaja-ainesta. Ai miten niin? No me yllytettiin kaveri rikkomaan tarhasta aidat ja lähdettiin itse lätkimään, kun aita oli hajalla. Se rikkoja jäi sinne yksinään.

Kolmas varasuunnitelma on puutarhuri. Meidän tallilla on aika ihanat kukkaistutukset ja nurmikot, ne kiinnostavat minua kovasti. Ensi kesänä haluaisin jo päästä niitä kovasti hoitamaan.

Ai perhesuunnitelmia? Emmää oikein oo varma. Ehkä se vähän kiinnostais, mutta sanovat, että tytöillä voi nuo lantion lihakset ja luut vähän repsahtaa sellaisten varsatouhujen myötä, enkä usko, että se olisi minulle hyväksi.
Parhaat kaverit
Lapsena minun paras kaveri oli Into. Täällä minun paras kaveri oli Ella, mutta Ella lähti pois. Ei minulla sen jälkeen ole oikein bestistä ollutkaan. On täällä sellaiset Rampe ja Ricky, jotka välillä sanoo että haluais kai alkaa oleen mun kanssa, mutta en mä ole niistä sillai kiinnostunut.
Mottoni
"Mulla on oikeus mun omiin tunteisiin." (Ainakin siihen asti, kunnes Mamma tai iso pomo käskee tehdä. Sitten mää kyllä aina kiltisti teen.)

 




Nimi
Charly, Challe, Setä C, C-mies, Setä, Pallero, Söpöliini... (Niitä muita ei saa tähän kirjoittaa!)
Ikä
19 v eli ihan teini vielä
Kansalaisuus
Saksan passi
Isä, äiti, sisarukset
Haha! Tiedän, mutta en kerro. En ole kertonut noille rekisteriviranomaisillekaan, kun ne ovat kysyneet…
Jouhien väri
Valkoinen, mutta häntäjouhissa on kyllä sellainen liukuvärjäys, että ylhäältä ovat vaaleammat ja alapäästä mudanväriset.

Mistä pidän
Hyvästä ruoasta, lepäilystä, päiväunista. Siitä, että saan välillä opettaa lapsia ja aloittelijoita. Ja siitä, että aina välillä saa k***ttaa omaa mammaa ihan täysillä! Se on kaikkein hauskinta. Ainoa vaan, että nykyisin se menee entistä huonommin läpi. Minusta on kai tullut liian hidas tai se on liian hyvä arvaamaan...
Mistä en todellakaan pidä
Liiasta työnteosta. Meidän tien päässä asuvan papan vanhasta haisevasta Mersusta. Kouluratsastuksesta. Matkustamisesta. Tukkirekoista. Moottorikelkoista.
Lempiruoka
Kaikki käy. Paitsi ne Lidlin pullat, joita mun ihmiset yritti tarjota viime viikolla. Sylkäisin ne isännän naamalle! Piparminttunamit on hyviä. Niitä onkin muuten viime aikoina ollut valitettavan vähän tarjolla. Taidan mennä lakkoon.
Lempiväri
Mudanharmaa, jos itse saisin päättää. Mamma jostain syystä tykkää pyntätä minua tyttömäisiin pastelleihin:(

Harrastukset
Olen hyvin viisas, ja tykkään pohdiskella paljon erilaisia asioita.

Tykkään käsitöistä. Eipä ole vielä löytynyt sellaista loimea, jota en saisi silputtua palasiksi. Voisi sanoa, että ehkä tuo naturismikin on samalla harrastus. Kun tarpeeksi aina jaksan silputa niitä turhia rättejä, niin joka talvi se antaa aina lopuksi periksi, ja saan loppuvuoden hölkötellä ilkimullikkana, kuten luonto minut tarkoitti...

Estehyppelys on kivaa, varsinkin se Frontside Charlie -liike, jossa tädit singotaan vapaavalintaisella kierteellä okserien yli tai sekaan. Vaikka kovasti olen yrittänyt, on kaikkina näinä vuosina vain yksi lähtenyt vinkuvapillisellä autolla sen jälkeen. Ja sekin kuulemma tykkää minusta edelleen.

Maastoratsastus on myös kivaa. Kaikkein siisteintä on painella täyttä ravia pitkin kallioita ja katsoa, kun mamma pelkää, että kompastun. Vaikka enhän minä koskaan kompastu.

Olen kovin hyvä myös ottamaan söpöjä ilmeitä ja olemaan superherttainen. Ymmärrän hyvin, milloin olen mennyt liian pitkälle ja Honkajoen auto odottaa. Siinä vaiheessa osaan erityisen hyvin räpsytellä ripsiä ja tökkiä turvalla.
Lempikouluaine
Rättikässy ja välitunnit!

Isona musta tulee
Lueskelin tällä viikolla lehtiä, ja löysin kutsumukseni:
http://www.iltasanomat.fi/lemmikit/art-1288652398717.html
Parhaat kaverit
Mulla oli siellä toisessa kodissa maalla Ihan Oma Tamma. Sen jälkeen mikään ei ole oikein tuntunut miltään.
Mottoni
"Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä."

12 kommenttia:

  1. Haaaahaa.. eiiihh.. frontside Charlie vapaavalintaisella kierteellä!haah!mie romahan! -L-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä romaha, soita vaikka jollekin jos tuntuu siltä :D

      "Silmiäni usko en, kun se täti teki sen - täydellisen frontside charlien..."

      Poista
  2. Charlilla on kyllä asennetta :DD Kessi puolestaan on oikea tyttöjen tyttö !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Challella on asennetta pienelle kylälle! Ja Kessi taitaa loppujen lopuksi olla kuitenkin aika girly girl, vaikka välillä luulisin toisin!

      Poista
  3. Blogi jota lukiessa olen itkenyt ja nauranut ei pettänyt tälläkään kertaa ;)
    Nauroin vedet silmissä. Aivan huippuhauskat hevoset !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos - ne on aika persoonia molemmat!

      Poista
  4. Ihan loistava kirjoitus, ja kyllä hymyilytti. Kiitos!

    VastaaPoista
  5. Mä oon jotenkin ihan heikkona tohon Charlyyn!

    VastaaPoista
  6. Pitipäs nauraa, ihan mieletöntä repeilyä !!! Kiitos päivän piristyksestä !

    VastaaPoista
  7. Ihan paras tää sun blogi ja hevoset, ennen kaikkea Charly-setä. Mahtava tapaus.
    "tädit singotaan vapaavalintaisella kierteellä okserien yli tai sekaan". :D

    VastaaPoista